Inside Asian Gaming
IAG JAPAN MAR 2019 74 IN FOCUS the actions Rob took were very simple: he actively sought out gender diversity from the top down, he listened to a different style of thinking and credited the idea to the person. It is a text book example of how gender equality creates better decision making, greater innovation and improves profitability. BB: How far has the local gaming industry come in the time since Women in Gaming Australasia was launched? HG: There is no silver bullet to achieving equitable outcomes for women. The first step is creating awareness of these systemic issues, the next step is educating for action. Everyone has a role to play in creating equitable outcomes. As a new industry body, we have been focused on raising awareness and seeking action. We have some really exciting initiatives this year including an unconscious bias activity that will be available on our website to help people understand that we are all biased and how you can become aware of your biases; a gender action toolkit with simple steps to promote gender equality and our current focus with our International Women’s Day toolkit to seek action in hosting activities to celebrate the political, cultural, economic and social contributions of women. BB: Gender equality is obviously an issue across many industries. How does the gaming industry compare? HG: In the gaming industry, the research shows that the number of women that make up senior leadership teams is up slightly from 2017, from 20.8% to 21.5% but only 5.9% of CEOs are females; down from 7.1% in 2017. Across all industries, 17.1% of CEOs are female and women make up 30.5% of senior leadership teams. There is still a way to go for all industries but compared to the figures I mentioned earlier, the gaming industry is lagging. BB: ウーマン・イン・ゲーミングの発足以来、地元のゲーミング業界は どの程度のところまで来ましたか? HG: 女性にとって平等に結果を達成できるための簡単かつ確実な方法 はありません。最初のステップはこれら組織的な問題への認識を高め ること、そして次のステップは行動のための啓発を行うことです。全員 が平等に結果を生み出せる中で担うべき役割を持っています。 新しい業界団体として、私たちは問題への関心を高めること、そして 行動を求めることに焦点を当ててきました。今年は、無意識の偏見活 動を含む本当に刺激的な新しい取り組みがいくつかありウェブサイト で公開される予定です。これは私たち全員が偏見を持っていることを 理解し、どうすればその偏見に気が付くことが出来るようになるかとい うのを手助けするための取り組みです。ジェンダー・アクション・ツール キットはシンプルなステップで男女共同参画を促進し、私たちが現在 焦点を当てている「国際女性の日ツールキット」は、政治的、文化的、経 済的、そして社会的な女性の貢献をお祝いするための活動を主催して くれることを求めています。 BB:男女共同参画は明らかに多くの業界にわたる課題です。他と比べ てゲーミング業界ではどういった状況でしょうか? HG: ゲーミング業界では、シニアリーダーシップチームの中で女性が占 める割合が2017年からわずかに上昇して20.8%から21.5%になったこ と、しかし女性CEOはたった5.9%で、2017年の7.1%から減少したこと を調査結果が示しています。 全ての業界で見てみると、女性CEOの割合は17.1%で、シニアリー ダーシップチームの30.5%を女性が占めています。全ての業界でもま だ改善していかなければなりませんが、先ほど紹介した数字を比べて みると、ゲーミング業界は後れを取っています。 BB:リーダーシップの地位への昇進という点で、伝統的に女性はどのよ うな障壁に直面してきたのでしょうか? HG: 女性の昇進を妨げる障壁は数多くあり、様々な形で生じています。 研究によると、男性は可能性に基づいて昇進しますが、女性は過去 の功績に基づいて昇進します。現在、会社の問題に対するアイデアや解 決策がしばしば男性の同僚の功績とされる「アイデアの盗難」に多くの 女性が苦しんでいます。これが意味しているのは、男性と女性がリーダ ーシップの地位にたどり着くために異なる方法で評価されているとい “Inthegamingindustry…thenumberof women that make up senior leadership teams is up slightly from 2017, from 20.8% to 21.5% but only 5.9% of CEOs are females; down from 7.1% in 2017.” 「ゲーミング業界では ... シニアリーダーシップ チームの中で女性が占める割合が2017年からわ ずかに上昇して20.8%から21.5%になりました が、女性CEOはたった5.9%で、2017年の7.1% から減少しています」
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy OTIyNjk=