Inside Asian Gaming
2019 年 3月 IAG JAPAN 67 “You can expect to interact with chatbots in many areas of an integrated resort in future, such as when calling room service to book a restaurant, spa or any other amenity, or simply asking for an extra pillow.” テックトーク(技術) 「レストラン、スパ、その他施設の予約、もしくは単に枕の追加をお 願いするために受付やコンシェルジュに連絡する時など、将来統合 型リゾートの多くの分野で接触するようになることが予想される」 E xcuse me, I am an artificial intelligence. That is not actually true, for the time being at least. I am just an ordinary human man writing this article, but pretty soon you may find yourself reading stories created by machines or being greeted by machines at integrated resorts and hotels all over the world as artificial intelligence (AI) gains a grip in the leisure and entertainment industry. At the moment, those AIs working in the industry are mainly taking on activities behind the scenes. They mostly help security and management staff deal with tasks where electronic processors are more useful than neurons. On gaming floors they are already being used to track irregular behavior at the tables, casting warning signs so such activity can be properly probed. And of course, there is marketing. “You can really tailor make the campaign that is most attractive for each particular segment,” said Stefan Renziehausen, Executive Director of Operations for SABA Hospitality Technology Solutions, a provider of AIs services to the industry. “That is a big thing, especially for integrated resorts in Macau … how to attract people who have been here before to come again and how to develop new markets.” While AI functions are currently focused on such “backend” areas of the industry, its use in tasks where interaction with humans is needed is still lagging behind. However, this situation is poised to change during the next few years as AIs grow ever closer to mimicking human behaviours. こ んにちは、私はAI(人工知能)です。 もちろん、実際は違う。少なくとも今のところは。私はこ の記事を執筆する何の変哲もない普通の人間だ。しか し、レジャーおよびエンターテインメント業界でAIがそ の活躍の場を得るにつれて、かなり近い将来、機械に よって書かれた記事を読んでいたり、世界中の統合型リゾートやホテル で機械に出迎えられているということになっているかもしれない。 今のところ、この業界で働くAIは主に舞台裏の仕事を受け持ってい る。AIは大抵の場合、人間の脳細胞よりも電子プロセッサの方が役に 立つ分野において警備や管理スタッフを手助けしている。 ゲーミングフロアではすでにテーブルでの不適切な行動を追跡する ために使用されており、そのような行為が確認された場合、それが適 切に調査されるよう警告を出している。 そしてもちろん、マーケティングでも使用されている。 業界にAIのサービスを提供するSABA ホスピタリティ テクノロジー ソリューションズの業務執行役員、ステファン・レンジーハウゼン氏は、 「個別のセグメントを最も惹きつけるキャンペーンをオーダーメード で作ることができる。 それはとても大きなことで、特にマカオの統合型リゾートにとって、 どのようにして、以前ここに来たことがある客に再訪してもらうのか、そ してどのようにして新しいマーケットを開拓するのかというのは重要な ことだ」と語る。 現時点ではAI機能がそのような業界の「バックエンド」の分野を中心 に活躍している一方で、人間との交流が必要な仕事への応用はまだ 遅れている。しかしながら、AIはかつてないほどに人間の行動を模倣す るところまで来ており、今後数年の間にこの状況が変わる態勢は整っ ていると感じる。 昨年5月にGoogleが、7,000人の参加者が集う会議においてDuplex 技術を公開した。Google Duplexは人間の代わりに電話をかけて予約 を取るAIだ。まだ開発の初期段階ではあるが、イベントの中でDuplex
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